Mitt fadderbarn

Nyheter från Afrika! För cirka ett år sedan tog jag kontakt med Barnfonden efter att jag hade bestämt mig för att skaffa fadderbarn och Barnfonden hade vunnit mitt förtroende och verkade pålitliga. Jag blev tilldelad ett barn i centrala Zambia, en flicka på 13 år som heter Mary. Jag fick veta att Mary bor i en liten by tillsammans med sina syskon och mamma och lite om Marys liv. Jag ville så snabbt som möjligt skapa kontakt med henne och startade brevväxling. I brevet skickade jag med halsband och lite olika fina saker som flickor tycker om. Det tar lång tid för ett brev att komma fram då det ofta måste översättas och sedan i vissa fall åka till fots. Några månader senare fick jag svar och fick höra att allt är bra med Mary och att hon var glad för allt jag hade skickat. Jag uppmuntrar alla att skaffa fadderbarn, det känns skönt att veta att just jag kan förbättra vardagen för ett barn på andra sidan världen och göra att hon klarar sig och får utbildning. Innan man skaffar fadderbarn är det viktigt att granska de olika organisationerna och se huruvida dem är ideella och hur mycket av dina pengar som skickas ner, oftast kortas en summa av för administration eller dylikt. Därför rekommenderar jag en research innan valet och att man letar efter något certifikat som visar att organisationen blir granskas av utomstående för att se att pengarna skickas. Det känns skönt att veta att så lite, kan hjälpa någon annan så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0